Η λογική επικαλείται
τον ορατό κόσμο σαν μαρτυρούμενη ένδειξη ύπαρξης
(..όταν ορώ τα έργα των χεριών Σου../ψαλμός)


Επίγεια μάτια αδυνατούν να ατενίσουν το «απρόσιτο» φως, που η θεότητα "οικεί"

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Ό αληθινός "χριστιανός"-Άνθρωπος




Ώρα πικρή κι εφιαλτική
στο λογισμό σου αν φτάσει
να κάνεις πέτρα την καρδιά
να μην νικήσει η αναποδιά
Συχνά στις ευαγγελικές περικοπές, συναντούμε τους Αποστόλους να επικαλούνται τη αυθεντικότητα της προσωπικής τους μαρτυρίας προκειμένου να γίνουν πειστικοί• « ο άκηκόαμεν, ο έωράκαμεν τοις οφθαλμοίς ημών, ο έθεασάμεθα και αι χείρες ημών εψηλάφησαν απαγγέλλομεν υμίν» και «οίδαμεν ότι αληθής εστίν ή μαρτυρία αυτού». Άλλα και οί Σαμαρείτες και ό Τίμιος Πρόδρομος προσφεύγουν στην αμεσότητα της προσωπικής τους εμπειρίας. Ή αυθεντικότητα του βιώματος αποτελεί το πειστικότερο επιχείρημα για την αλήθεια των λεγομένων μας.
Άς δούμε λοιπόν ποια είναι ή έννοια του αυθεντικού βιώματος στη ζωή του χριστιανού. Αυθεντικός είναι ό Πέτρος ακόμη και στις πτώσεις του, γιατί είναι αυθόρμητος. Ζητά αποδείξεις και ό Κύριος τον καλεί να βαδίσει επί των υδάτων. Ολιγοπιστεί και βυθίζεται . Αυθόρμητα ομολογεί ότι το άγιο στόμα Του αναδίδει «ρήματα ζωής». Προτρέπει τον Κύριο να αποφύγει το Πάθος και Εκείνος τον επιτιμά λέγοντας του πώς μέσα του ομιλεί ο σατανάς. Αποποιείται με υπεροχικό αίσθημα την πλύση των ποδών του από τον Κύριο και στη συνέχεια υποχωρεί με έναν ιδιαίτερα εκφραστικό τρόπο. Τολμά βίαια να κόψει το αυτί του Μάλχου και δέχεται την επίπληξη του Κυρίου και τη θαυματουργική αποκατάσταση του αυτιού. Αρνείται τον Κύριο λίγο προ του Πάθους και αμέσως μετανοεί. Ακούει το μήνυμα της Αναστάσεως και το αμφισβητεί γι' αυτό και τρέχει στον τάφο να το επιβεβαιώσει μόνος του. Πέφτει και σηκώνεται. 'Αμαρτάνει και μετανοεί. Δεν παριστάνει είναι. Είναι ελεύθερος και όταν είναι ανθρώπινος. Σφάλλει και διορθώνεται, δεν είναι αλάθητος.
Είναι αληθινός.


Τελικά, ή εικόνα του αυθεντικού ανθρώπου δεν είναι κάτι πού υπάρχει και πρέπει ό καθένας να μας μιμηθεί , άλλα είναι κάτι που δεν υπάρχει και καλείται ό καθένας μας να γεννήσει. Είναι ή έκφραση του ενός είναι κεκλημένος. Ή αυθεντικότητα είναι αυτή που αναδεικνύει την ιερότητα του προσώπου.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

πηγή: http://www.pigizois.net/pneumatikoi_logoi/afthedikotita.htm

8 σχόλια:

  1. Είναι άνθρωπος βαθύς και ευρύς ταυτόχρονα. Είναι μυστήριο ανεξιχνίαστο ό ίδιος άλλα και χωρητικός όλων. Ή ζωή του έχει αλήθεια αγάπη• έχει την ελευθερία του να δέχεται και την ελευθερία του να προσφέρεται Για αυτό και είναι πολύ φιλάνθρωπος και κοινωνικός. Δεν σώζεται μόνος, κοινωνεί τη σωτηρία. Μπορεί να κενώνεται από τον εγωισμό του, γι' αυτό και να ενώνεται με τον Θεό και τους αδελφούς του.
    Επιπλέον ή αυθεντικότητα βοηθεί τον χριστιανό να λειτουργεί διαρκώς στο μεθόριο Θεού και ανθρώπου, της λογικής και του μυστηρίου, της θεϊκής αγάπης και του ανθρώπινου πόνου, της ελευθερίας και της υπακοής. Αύτη τον εμπνέει να κινείται και στο επέκεινα του προσωπικού χώρου, του ανθρώπινου μέτρου, του κοσμικού χρόνου, του εγώ. Σ' αυτά τα μεθόρια είναι πού κρύβεται ό Θεός• σ' αυτά τα επέκεινα είναι πού συναντά κανείς τον αδελφό, την αιωνιότητα, τη χάρι, την αλήθεια, τον ίδιο τον Θεό
    Ή αυθεντικότητα, ή αληθινότητα, ακόμη κι αν προδίδει αδυναμίες, ανεπάρκεια, μη πληρότητα του ανθρώπου, αποτελεί την οδό προς την τελείωση και αγιότητα. Απεναντίας το νοθευμένο φρόνημα, ό συμβιβασμός, ή ψεύτικη ωραιοποιημένη εικόνα πνίγουν την ενέργεια της χάριτος του Θεού και καθιστούν τον άνθρωπο αμέτοχο του μυστηρίου και της θεότητας Του.

    (αποσπασμα)ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕΘΟΡΙΟΣ.


    γινόμαστε υποχειρια των αδυναμιών μας... τι κρίμα...

    πολύ δυνατό το video
    Καλη σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρε συμβουλάτορες λίγη φαντασία…!!Πάλι για δραχμές μιλάτε πριν λάβει τα νέα μέτρα ο Υπουργός Οικονομικών…;Δηλαδή πόσο καραγκιόζηδες είστε..;O έρωτας και η πολιτική θέλουν φαντασία…Κι εσείς δεν κάνετε για πουθενά…Σοβαρευτείτε..Κι αν
    μας απειλείτε(μέσω της κ.Διαμαντοπούλου αυτή τη φορά) ΦΕΡΤΕ ΤΗ…Αν έχετε….άντερα κάντε το…
    Αλλά είναι τόσο γλυκιά η ευημερία που εξασφαλίσατε με τα ΛΕΦΤΑ μας στο τραπεζικό καρτέλ που δε τολμάτε…Και δε τολμάτε γιατί κάνατε τόσο κόπο να φτιάξετε αυτό το έκτρωμα(που το μόνο που μπορεί να συγκριθεί μαζί του είναι η ασυλία των πολιτευτών)…
    Αλλά ξέρετε καλά ότι αν έρθει η δραχμή θα καταρεύσουν όλα αυτά..Θα πεινάσουμε όλοι…Ενώ τώρα με το ευρώ κάνετε μόνο τους πολίτες να πεινάνε…
    Γι΄αυτό σας το ξαναλέω…ΦΕΡΤΕ ΤΗ ΔΡΑΧΜΗ ΑΝ ΤΟΛΜΑΤΕ…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ...ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ....

    Δεν είμαι καλός, δεν είμαι αγνός, δεν είμαι ήσυχος! Αβάσταχτη είναι η ευτυχία κι η δυστυχία μου, είμαι γιομάτος άναρθρες φωνές και σκοτάδι· κυλιούμαι όλο δάκρυα κι αίματα μέσα στη ζεστή τούτη φάτνη της σάρκας μου.

    Φοβούμαι να μιλήσω. Στολίζουμαι με ψεύτικα φτερά, φωνάζω, τραγουδώ, κλαίω, για να συμπνίγω την ανήλεη κραυγή της καρδιάς μου.

    Δεν είμαι το φως, είμαι η νύχτα· μα μια φλόγα λοχίζει ανάμεσα στα σωθικά μου και με τρώει. Είμαι η νύχτα που την τρώει το φως.

    Με κίντυνο, βαρυγκομώντας, τρεκλίζοντας μέσα στο σκοτάδι, πασκίζω να τιναχτώ από τον ύπνο, να σταθώ λίγη ώρα, όσο μπορώ, ορθιος.

    Μια μικρή ανυπόταχτη πνοή μάχεται μέσα μου απελπισμένα να νικήσει την ευτυχία, την κούραση και το θάνατο.

    Γυμνάζω σαν άλογο πολεμικό το σώμα μου, το συντηρώ λιτό, γερό, πρόθυμο. Το σκληραγωγώ και το σπλαχνίζουμαι. Αλλο άλογο δεν έχω.

    Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα και να κατατρώει, φως αυτό, το σκοτάδι της σάρκας. Αλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.

    Συντηρώ την καρδιά μου φλεγόμενη, γενναία, ανήσυχη. Νιώθω στην καρδιά μου όλες τίς ταραχές και τις αντινομίες, τις χαρές και τις πίκρες της ζωής. Μα αγωνίζουμαι να τις υποτάξω σ΄ ένα ρυθμό ανώτερο από το νου, σκληρότερο από την καρδιά μου. Στο ρυθμό του Σύμπαντου που ανηφορίζει.

    Η Κραυγή κηρύχνει μέσα μου επιστράτεψη. Φωνάζει: "Εγώ, η Κραυγή, είμαι ο Κύριος ο Θεός σου! Δεν είμαι καταφύγι. Δεν είμαι σπίτι κι ελπίδα. Δεν είμαι Πατέρας, δεν είμαι Γιος, δεν είμαι Πνέμα. Είμαι ο Στρατηγός σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Δέν είσαι δούλος μου μήτε παιχνίδι στις απαλάμες μου. Δεν είσαι φίλος μου, δεν είσαι παιδί μου. Είσαι ο σύντροφος μου στη μάχη.

    "Κράτα γενναία τα στενά που σου μπιστεύτηκα· μην τα προδώσεις! Χρέος έχεις και μπορείς στο δικό σου τον τομέα να γίνεις ήρωας.

    "Αγάπα τον κίντυνο. Τι είναι το πιο δύσκολο; Αυτό θέλω! Ποιο δρόμο να πάρεις; Τον πιο κακοτράχαλον ανήφορο. Αυτόν παίρνω κι εγώ· ακλούθα μου!

    "Να μάθεις να υπακούς. Μονάχα όποιος υπακούει σε ανώτερο του ρυθμό είναι λεύτερος.

    "Να μάθεις να προστάζεις. Μονάχα όποιος μπορεί να προστάζει είναι αντιπρόσωπος μου απάνω στη γης ετούτη.

    "Ν΄ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

    "Ν΄ αγαπάς τον καθένα ανάλογα με τη συνεισφορά του στον αγώνα. Μη ζητάς φίλους· να ζητάς συντρόφους!

    "Να ΄σαι ανήσυχος, αφχαρίστητος, απροσάρμοστος πάντα. Όταν μια συνήθεια καταντήσει βολική, να τη συντρίβεις. Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι η ευχαρίστηση.

    "Που πάμε; Θα νικήσουμε ποτέ; Προς τι όλη τούτη η μάχη; Σώπα! Οι πολεμιστές ποτέ δε ρωτούνε!"

    Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ-ΑΣΚΗΤΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πιστός 788
    ο πλασμένος άνθρωπος «κατ' εικόνα Θεού», βρίσκεται σε πραγματική σχέση με το Θεό, άσχετα αν με τη διαγωγή του προσπαθεί να δείξει ακριβώς το αντίθετο.

    "Ν΄ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

    Όταν μια συνήθεια καταντήσει βολική, να τη συντρίβεις.

    Όλα Δυνατά, όλα Ουσιαστικά, Όλα για την Εδώ Ύπαρξη προς την Αιώνια Ύπαρξη.
    Καλημέρα Αδερφέ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω λόγια...... εκπληκτικό!!!!!!!!!!! εξαιρετικό!!!!!!!!!!!!!!!

    ΜΠΡΑΒΟ!!! ανεπανάληπτος ο Ν. Καζαντζάκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο χρόνος δίνει όλες τις απαντήσεις χωρίς να χρειάζεται καν τις ερωτήσεις.
    Ευριπίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή