Η λογική επικαλείται
τον ορατό κόσμο σαν μαρτυρούμενη ένδειξη ύπαρξης
(..όταν ορώ τα έργα των χεριών Σου../ψαλμός)


Επίγεια μάτια αδυνατούν να ατενίσουν το «απρόσιτο» φως, που η θεότητα "οικεί"

Κυριακή, 4 Αυγούστου 2013

Η Μεγάλη Παράκληση προς την Παναγία

Η Μεγάλη Παράκληση προς την Παναγία

Η "Μεγάλη Παράκληση" ή "Μέγας Παρακλητικός Κανόνας" είναι ένα εκπληκτικό μουσικό & ποιητικό έργο που έγραψε το 13ο αιώνα ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις.
Το έγραψε την εποχή που η Κωνσταντινούπολη ήταν υπόδουλη στους σταυροφόρους, γι' αυτό η έδρα του αυτοκράτορα ήταν στη Νίκαια της Μικράς Ασίας (στην πραγματικότητα υπήρχαν διάφορα ανεξάρτητα βασίλεια Βυζαντινών, που το βασίλειο της Νίκαιας ήταν το πιο σημαντικό, που τελικά πήρε και πίσω την Πόλη απ' τους σταυροφόρους το 1261).
Ο αυτοκράτορας Θεόδωρος ήταν επιληπτικός και στο έργο του φαίνεται και η αγωνία του για τα ποικίλα προβλήματά της ζωής του, αλλά και η ευγνωμοσύνη του για τη βοήθεια που του είχε ήδη προσφέρει η Παναγία.
Οι ορθόδοξοι χριστιανοί διαβάζουμε τη "Μεγάλη Παράκληση" (όπως και τη Μικρή) ως προσευχή προς την Παναγία, αλλά κάθε χρόνο το 15αύγουστο (1-14 Αυγούστου, δηλ. μέχρι τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου, που είναι 15 Αυγούστου) ψάλλονται οι δύο αυτές Παρακλησεις εναλλάξ στις εκκλησίες μας.Είναι μια σπουδαία πνευματική στιγμή του λαού μας, αλλά κι ένα μεγάλο πολιτισμικό γεγονός, όσο μεγάλο είναι και η τέλεση των Χαιρετισμών τη Μ. Σαρακοστή.

Ου σιωπήσωμεν ποτέ, Θεοτόκε, * τας δυναστείας σου λαλείν οι ανάξιοι, *

6 σχόλια:

  1. Άκουσον, θύγατερ, και ίδε, και κλίνον το ους σου, και επιλάθου του λαού σου, και του οίκου του πατρός σου, και επιθυμήσει ο Βασιλεύς του κάλλους σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΡΑ...ΒΟΗΘΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΕΤΑ...

    Μαζεύτηκαν τα σύννεφα
    επάνω απ’ την Ελλάδα
    μπόρα έρχεται δυνατή
    και φεύγει η λιακάδα.

    Μαύρος θα γίνει ο ουρανός
    φεύγει η προστασία
    φεύγουν πια οι Αρχάγελοι
    κι έρχονται τα θηρία
    πήρε εντολή ο διάβολος
    πήρε την εξουσία
    να βασσανίσει τη χώρα αυτή
    με πείνα κι αναρχία

    του έδωσα το ελεύθερο
    να κάνει ό,τι θέλει
    γιατί η αμαρτία σας
    όλα του τα επιτρέπει

    Εκτός απ’ τα παιδάκια μου
    το ποίμνιο το δικό μου
    δεν έχει εξουσία καμιά
    να βλάψει το στρατό μου.

    Στο στόχαστρο είναι οι Έλληνες
    για κατοχή η Ελλάδα
    ύπουλα θα σας χτυπήσουνε
    με συγκατάθεση κι από κράτη άλλα

    2)
    Θά ‘ρθουνε οι Αγαρηνοί
    να πάρουν τα νησιά σας
    το ξέρουν οι κυβερνήτες σας
    είναι υπεύθυνοι για το κατάντημά σας

    Τα πούλησαν τα εδάφη αυτά
    είναι όλα προγραμματισμένα
    να μην τα βρίσκουν στην Βουλή
    να είναι όλα διαλυμμένα

    Έτσι θα δώσουν την αφορμή
    αυτή που πια ζητούνε
    οι Τούρκοι μέρα μιας γιορτής
    να σας επιτεθούνε.

    Πόσο έχετε προδοθεί
    δεν χωράει στο μυαλό σας
    το επιτρέπει όμως ο Θεός
    είναι για το καλό σας,

    Γιατί κάνατε είδωλα
    αυτούς που κυβερνούνε
    αυτούς που σας κορόιδεψαν
    τι άλλο να σας πούνε;

    Ακόμα δεν τους μάθατε;
    Ακόμα τους ακούτε;
    Ακόμα τους πιστεύετε;
    Θέλετε κι άλλα να δείτε;

    3)
    Θα επιτρέψω τότε εγώ
    να δείτε γεγονότα
    να βγάλουνε τις μάσκες τους
    να βγουν όλα στη φόρα

    τότε θα δείτε στην Βουλή
    μεγάλες αποκαλύψεις
    ξεδιάντροπα θα λέγονται
    χωρίς να νιώθουν τύψεις

    Ίσως τότε καταλάβετε
    και πλέον αντιληφθείτε
    ποιοι διοικούν τη χώρα αυτή,
    στα πρόσωπά τους, τον διάβολο θα δείτε.

    Παιδάκια μου αγαπητά
    μόνο η προσευχή σας
    θα σας φρουρήσει σίγουρα
    τη χώρα σας και την ψυχή σας.

    Στην μάνα σας την Παναγιά
    και σ’ όλους τους αγίους
    κάνετε παράκληση
    να σπεύσουν να βοηθήσουν!

    Αφήστε πια τα είδωλα
    είδωλο να είναι ο Χριστός σας
    για να ‘ρθει η Ανάσταση
    να φύγει ο Σταυρός σας!

    Αμήν.

    ΚΑΛΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ,ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Pistos 788
    Οι μισούντες με μάτην, * βέλεμνα και ξίφη και λάκκον ηυτρέπισαν, * και επιζητούσι, * το πανάθλιον σώμα σπαράξαι μου, * και καταβιβάσαι, * προς γην Αγνή επιζητούσιν, * αλλ’ εκ τούτων προφθάσασα σώσον με.
    ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ, ..αλλά πρώτα "Του Σωτήρος"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαρά, εορτή, πανηγύρι! Γιατί όμως; Γιατί όλη αυτή η λαμπρότητα και ο ενθουσιασμός; Γιατί οι ύμνοι και οι ευχές, η τόση χαρά στα πρόσωπα και στις ψυχές;

    .....Πήγε τότε ο Άγγελος και της είπε: «Αυτά λέγει ο Υιός σου: είναι καιρός να παραλάβω τη μητέρα Μου κοντά Μου. Γι' αυτό να μην ταραχθείς, αλλά δέξου το μήνυμα με ευφροσύνη, επειδή μεταβαίνεις σε ζωή αθάνατη».
    Μόλις το άκουσε η Θεοτόκος, χάρηκε πολύ και από τον πολύ πόθο της να μεταβεί στον μονογενή Υιό της, ανέβηκε με βιασύνη και προθυμία στο Όρος των Ελαιών για να προσευχηθεί, διότι είχε αυτή τη συνήθεια, να ανεβαίνει συχνά σ' αυτό το όρος. Τότε ακολούθησε θαύμα παράδοξο.

    Όταν ανέβηκε εκεί η Θεοτόκος, έκλιναν την κορυφή τους τα δέντρα, σαν να ήταν έμψυχα και λογικά, και την προσκύνησαν.

    .....«όσο σε βλέπαμε, Δέσποινα, να ζεις και να μένεις στον κόσμο, παρηγορούμεθα σαν να βλέπαμε τον Υιόν σου. Επειδή όμως τώρα με τη βουλή του Υιού σου και Θεού μεταβαίνεις στα ουράνια, γι’ αυτό καθώς βλέπεις θρηνούμε και δακρύζουμε, αν και από την άλλη χαιρόμαστε για όσα θαυμαστά σου έγιναν». Τότε η Θεοτόκος τους αποκρίθηκε: «Μαθητές του Υιού μου και Θεού, μην κάνετε πένθος και λύπη τη χαρά μου».




    Χαίρε, ω Μήτερ της ζωής!!!

    Και σε μεσίτριαν έχω προς τον φιλάνθρωπον Θεόν
    μη μου ελέγξη τας πράξεις ενώπιον των αγγέλων·
    παρακαλώ σε Παρθένε βοήθησόν μοι εν τάχει".


    ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ!!!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος!
    Η μέγιστη εκδίκηση των χριστιανών είναι η προσευχή υπερ των διωκτών τους.
    «Κύριε, μη στήσης αυτοίς την αμαρτίαν ταύτην». Έτσι προσεύχεται σίγουρα η Παναγία μας και ο Ιωάννης ο θεολόγος και όλοι οι άγιοι που συμπορεύτηκαν με τον Χριστό και συμπνευματίστηκαν μ’ αυτόν και απόκτησαν «νούν Χριστού». Βάσει αυτής της συμπορεύσεως και του συμπνευματισμού τους με τον Χριστό, δέονται και πρεσβεύουν υπέρ ημών των αμαρτωλών. Εφ’όσον ο Χριστός είναι «ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτία του κόσμου» (Ιω. 1,29), η Παναγία και οι άγιοι πρεσβεύουν να εξακολουθήσει να τη σηκώνει και να συγχωρεί τους αμαρτωλούς και να τους φωτίζει προς μετάνοια. Και ο Χριστός δεν μπορεί να παραβλέψει αυτές τις πρεσβείες, αυτές τις ικεσίες, αφού αυτός τις δίδαξε και τις ενέπνευσε.

    Ας γίνουμε συνοδοιπόροι του Χριστού κι εμείς κι ας αποκτήσουμε νου Χριστού και ζωή Χριστού, όπως η Παναγία και όλοι οι άγιοι. Αμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Παναγία και ο Ιωάννης αγάπησαν τέλεια το Χριστό αλλά και τους συνανθρώπους τους. Ακόμη και τους σταυρωτές. Όπως ο Χριστός τους συγχώρεσε και είπε· «πάτερ, άφες αυτοίς· ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» (Λουκ. 23,34), έτσι και αυτοί δεν στρέφονται εναντίον τους. Το ίδιο κάνουν όλοι οι άγιοι μετά την πεντηκοστή. Δεν φαίνεται πουθενά η Παναγία να καταριέται τους σταυρωτές του υιού της, πράγμα πολύ συνηθισμένο για μια μητέρα, όταν το παιδί της άδικα βασανίζεται. Ακολουθούν τον Χριστό στο πάθος αλλά και στο φρόνημα. Η Παναγία και ο Ιωάννης συμπάσχουν με τον Χριστό αλλά και συμπνευματίζονται με αυτόν. Αφήνουν τον Χριστό να άρει το σταυρό του, εφ’ όσο ο ίδιος θέλει και το επιθυμεί, και αυτοί μένουν κοντά του· συμπαραστάτες του και συσταυρούμενοι μ’ αυτόν. Η Παναγία και ο Ιωάννης συσταυρώθηκαν μαζί με τον Χριστό. Τόσο ενεργά συμμετείχαν στο πάθος του. Ίσως γι’ αυτό δεν μαρτύρησαν σωματικώς στο τέλος της ζωής τους. Γιατί ήδη είχαν μαρτυρήσει. Ο Πέτρος έκοψε το αυτί του υπηρέτη κι όμως αρνήθηκε τον Χριστό. Ο Ιωάννης και η Παναγία δεν έκαναν καμμία βίαια πράξη εναντίων των σταυρωτών του Χριστού και δεν αρνήθηκαν το Χριστό.

    Η αγάπη μας κάνει ένα με το αντικείμενο της αγάπης μας. Μας κάνει να κοινωνούμε ανεπιφύλακτα όχι μόνο στο πάθος του αγαπημένου προσώπου μας, αλλά και στους τρόπους που αντιμετωπίζει το πρόσωπο αυτό το πάθος των δημίων του. Όπως αντιμετώπισε ο Χριστός το πάθος των σταυρωτών του, έτσι το αντιμετωπίζουν η Παναγία και ο Ιωάννης και όλοι οι μάρτυρες ανά τους αιώνες. Οι μάρτυρες βοηθούσαν ο ένας τον άλλο. Συμπαραστεκόταν με σιωπηλή ηρεμία και θάρρος και χαρά και αισιοδοξία. Δεν εξαντλούσαν τον δυναμισμό τους σε κατάρες και βρισιές και απειλές εναντίον των δημίων τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή