Η λογική επικαλείται
τον ορατό κόσμο σαν μαρτυρούμενη ένδειξη ύπαρξης
(..όταν ορώ τα έργα των χεριών Σου../ψαλμός)


Επίγεια μάτια αδυνατούν να ατενίσουν το «απρόσιτο» φως, που η θεότητα "οικεί"

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Να είσαι ο εαυτός σου

Όσοι εμφανίζονται αυστηροί στην πραγματικότητα αναζητούν «άλλοθι» για να αποπροσανατολίσουν από δικές τους «αμαρτωλές» πράξεις. Αυτούς μάλιστα θεωρεί υπεύθυνους για το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι καταλήγουν σε ψυχιάτρους φορτωμένοι ενοχικά σύνδρομα. 

«Ο Χριστός ήταν σαφής όταν είπε πως δεν ήρθε να κρίνει αλλά να σώσει τον κόσμο. Μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε. Αντιθέτως, καταδικάζει ξεκάθαρα συγκεκριμένες συμπεριφορές όπως την υποκρισία.



Στην ιστορία που ο Χριστός είπε με αφορμή την  προσευχή του τελώνη και του φαρισαίου, βρίσκεται κρυμμένο το μυστήριο της «σωτηρίας». Μίλησε για έναν τελώνη και έναν φαρισαίο οι οποίοι προσεύχονται στον Ναό. Ο τελώνης σε μια μεριά κρυμμένος τύπτει με τα χέρια του το στήθος του λέγοντας
 «Θεέ μου, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ!» Έχε, δηλαδή, έλεος! 

Από την άλλη μεριά ο φαρισαίος ευθυτενής, άνετος, αλαζών, λέει: «Θεέ μου, σ’ ευχαριστώ που δεν με έκανες σαν τους άλλους ανθρώπους! Σ’ ευχαριστώ που δεν μ’ έκανες σαν τον τελώνη! Εγώ δεν είμαι ούτε άδικος, ούτε άρπαγας, ούτε μοιχός. Τηρώ τα Σάββατα, κάνω τις νηστείες, δίνω την Δεκάτη!»


 Έχουμε κοινό Πατέρα και είμαστε αδέλφια! Δεν υπάρχουν, δηλαδή, κάποιοι που είναι περισσότερο ή λιγότερο παιδιά του από τους υπολοίπους! Δεν υπάρχουν ειδικώς ευνοημένοι!Είμαστε όλοι παιδιά του! Και είμαστε όλοι αδέλφια. Προερχόμαστε από έναν κοινό Δημιουργό, τον οποίο μπορεί να μην γνωρίζουμε, αλλά εκείνος μας γνωρίζει.
Ο ίδιος ο Χριστός μάς αποκαλεί «αδέλφια»! Αυτό είναι το πιο συγκλονιστικό! Δεν εξαιρεί κανέναν από την σχέση της αδελφοσύνης, η οποία πηγάζει από τον κοινό Γεννήτορα, τον ένα Πατέρα. 

Ή είσαι μέσα στο τοπίο της ζωής και ζεις Ζώσα ζωή ή είσαι θεατής και παρουσιάζεσαι με προσωπείο με το οποίο και συνδιαλέγεσαι. Χωρίς να κοιτάζεις τους άλλους στα μάτια!Χωρίς να είσαι σε θέση να ανταλλαχθείς με τον κόσμο!


Να είσαι ο εαυτός σου, όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι.

7 σχόλια:

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ...ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ...

    ΛΕΕΙ...ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ ΜΕΤΑ-ΝΟΗΣΕΙ...

    ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ...

    ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΡΤΥ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ...ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΜΕΙΣ ΜΠΡΟ...

    ΚΑΛΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ,ΜΠΡΑΒΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Pistos 788
    Bro ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, μου δίνουν κουράγιο!...αυτοί θέλουν και βρίσκουν!..Εμείς αναμετάδοση κάνουμε των όσων "Αυτός" είπε κ Έπαθε!..και ελπίζω και στην δική μου Μετάνοια και Σωτηρία!
    Ξέρεις τον τρόπο Του και το πως αγκαλιάζει τις καρδιές, δι των αμαρτωλών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΡΩΙΝΟ ΡΟΦΗΜΑ
    Πρωί στο κελί του Τιμίου Σταυρού του γέροντα Παΐσιου, κοντά στη Μονή Σταυρονικήτα. Τρίτη μέρα της Σαρακοστής. Είμαστε έξω στο σκεπαστό κι ο γέροντας βράζει γάλα στο καμινέτο, πάνω σ' ένα κούτσουρο.
    Παραδίπλα είναι, πλαγιασμένα στα χόρτα, τα δύο παιδιά του Γιάννη, που ανεβήκαμε μαζί στο Αγιονόρος - ο Γιάννης κάθεται μόνος του, απέναντι στο βράχο.
    Πιο εδώ είναι δυο επισκέπτες, κι αυτοί από τη Θεσσαλονίκη. Στέκονται όρθιοι, ακουμπώντας στην καστανιά. Πενηντάρηδες κι οι δυο, χλωμοί, στρυφνοί. Φαίνονται να είναι από κάποια παρεκκλησιαστική οργάνωση, γιατί κοιτάζουνε αυστηρά, κάπως επιτιμητικά τον γέροντα και σχολιάζουνε μεταξύ τους χαμηλόφωνα.
    Τα παιδιά παίζουνε, κάνουνε φασαρία -οπότε γυρίζει ο Παΐσιος και τα λέει ήρεμα:
    «Μην κάνετε θόρυβο, γιατί εδώ δίπλα, κάτω απ' το χώμα, είναι κρυμμένοι Αμερικανοί και θα ξυπνήσουν και θα ρθουν να μας χαλάσουν την ησυχία μας».
    Τα παιδιά σταματούνε, σωπαίνουνε παραξενεμένα.
    Ο Γιάννης, απέναντι, γέρνει πλάγια στο βράχο, πάνω στο σάκο του. Ανάβει τσιγάρο.
    Οι δυο επισκέπτες, που φαίνονται σκληροί ευσεβιστές, συνεχίζουν να βλέπουν με αποδοκιμασία τον γέροντα που προσέχει να μη φουσκώσει και χυθεί το γάλα. Ώσπου ο ένας δεν αντέχει και λέει στον καλόγερο:
    «Γέροντα Παΐσιε, είμαστε στις πρώτες μέρες της Σαρακοστής, έχουμε αυστηρή νηστεία, κι εσύ βράζεις να πιεις γάλα;»
    Ο γέροντας σωπαίνει. Δεν απαντάει. Πιάνει και κατεβάζει το κατσαρόλι, γιατί το γάλα έβρασε. Μετά πάει στο κελί, φέρνει έξι μικρά, παλιά, πορσελάνινα φλιτζανάκια, τα βάζει μερακλίδικα στη σειρά κι αδειάζει με προσοχή το γάλα μέσα σ' αυτά. Περιμένει λίγο να κρυώσει, ενώ όλοι τον κοιτάζουνε με απορία, σιωπηλοί.
    Οι δυο ευσεβιστές τα βλέπουνε όλα αυτά με αποστροφή, γιατί σκέφτονται ότι αφού είμαστε όλοι εδώ οι επισκέπτες, έξι και τα φλιτζανάκια, άρα και σ' αυτούς θα τολμήσει ο καλόγερος να προσφέρει γάλα, τέτοιες μέρες σκληρής νηστείας.
    Ο γέροντας Παΐσιος παίρνει τα γεμάτα φλιτζανάκια ένα-ένα, τα βάζει σ' ένα ξύλινο δίσκο, τα κουβαλάει και τ' αφήνει σε απόσταση εφτά μέτρων, στο χώμα, στην άκρη ενός θάμνου.
    Τ' ακουμπάει όλα εκεί, στη σειρά, έπειτα έρχεται, κάθεται δίπλα μας και αρχίζει να κάνει με το στόμα του κάτι σιγανά, παράξενα σφυρίγματα, κοιτάζοντας προς τους θάμνους.
    Δεν περνούνε λίγα λεπτά, και πιο εκεί, μέσα από τα τσαλιά, βγαίνει πολύ προσεκτικά μια οχιά και ύστερα πέντε μικρά φιδάκια -τα παιδιά της.
    Κρατάω την αναπνοή μου.
    Τα φίδια έρχονται, πλησιάζουν όλα, ένα-ένα, σέρνοντας, περνούνε δίπλα μας, πάνε σιγά-σιγά στα φλιτζανάκια, κι αρχίζουν ήρεμα να πίνουν, να ρουφούνε το πρωινό γάλα τους ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι ανθρώπινες αδυναμίες και πτώσεις γίνονται ευκαιρίες βιωματικής συμμετοχής μας στο θαύμα της Αναστάσεως με την μετάνοια. Έτσι βιώνομε καθημερινά το Χριστιανικό Πάσχα, ως διάβαση από την αμαρτία στην αρετή , από το μίσος στην αγάπη , από την έχθρα στη συμφιλίωση, από τον πόνο στη χαρά, από την απελπισία στην ελπίδα. Όταν το φως της Αναστάσεως του Χριστού φωτίζει τη διάνοια και ζεσταίνει την καρδιά μας γκρεμίζονται τα κάστρα του εγωκεντρισμού , μέσα στα οποία φυλακισμένη η ψυχή μας βασανίζεται από την μοναξιά, και καταργείται ο ατομισμός. Ο άνθρωπος από άτομο μεταμορφώνεται σε πρόσωπο , που βρίσκεται σε συνεχή και αδιάκοπη κοινωνία αγάπης με το Θεό και με τους ομοίους του. Σε μια τέτοια κοινωνία αγάπης και ατμόσφαιρα αδελφοσύνης δεν υπάρχει χώρος για καταπίεση και εκμετάλλευση, για αδικία και πόλεμο, για βία και τρομοκρατία, για υποκρισία και διαφθορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. .......γιατι.................................

    Η υποκρισία είναι τα λύτρα που πληρώνει η αμαρτία στην αρετή.
    Λα Ροσφουκώ

    Όμορφο βράδυ!!! ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος
    "Είναι φοβερή και τρομερή η αγάπη.Κάποιες φορές πρέπει να φθάσει στα απύθμενα κατώτατα στρώματα του ανθρώπινου πνεύματος,πρέπει να εκτεθεί στην ασχήμια,στην παραβίαση της αρμονίας"

    Αγία Μαρία Σκομπτσόβα (από το βιβλίο "η θυσία του αδελφού"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Η ταπεινότητα είναι η δυνατότητα της ψυχής να αναγνωρίζει τις αδυναμίες και τις κακίες της ανθρωπότητας και να τις συγχωρεί. Είναι η ευγένεια της ψυχής να επιτρέπει στους άλλους να είναι όπως θέλουν και να τους αποδέχεται, χωρίς να τους κρίνει. Είναι η μεγαλοψυχία της ψυχής να μην συγκρίνει και να μην συγκρίνεται. Είναι η επίγνωση της ψυχής ότι η δική της αλήθεια δεν είναι μοναδική και το ψέμα είναι η αλήθεια του άλλου που απλά εκφράζει την δική του αλήθεια με διαφορετικό τρόπο.
    Ο ταπεινός δεν αναγνωρίζει και δεν γνωρίζει τίποτα για τον εαυτόν του. Δεν είσαι λοιπον ο πιο έξυπνος, ο πιο όμορφος, ο πιο καλός. Είσαι μία αντανάκλαση του θεικού πνεύματος το οποίο όμως εκπορεύεται απ' όλους τους ανθρώπους. Δεν υπάρχουν χαζοί, ανασφαλείς, άσχημοι, κακοί, ψεύτικοι, αληθινοί. Μην κρίνεις την αλήθεια των άλλων. Απλά να την δέχεσαι. Γιατί και ο Πατέρας την δέχεται. Το μονοπάτι του Φωτός είναι μοναχικό. Εσύ και το Φως. Δεν υπάρχουν άλλοι. ΄Ετσι να βλέπεις και την ζωή. Κάνε πάντα αυτό που εσύ νομίζεις ότι είναι καλό για τον εαυτόν σου.

    Δέξου τον άλλο όπως είναι και βοήθησέ τον να προχωρήσει στο Φως, μέσα από την ταπεινότητά σου και την σιωπή σου. Είναι η μεγαλύτερη βοήθεια που μπορείς να του δώσεις."

    ΑπάντησηΔιαγραφή