Η λογική επικαλείται
τον ορατό κόσμο σαν μαρτυρούμενη ένδειξη ύπαρξης
(..όταν ορώ τα έργα των χεριών Σου../ψαλμός)


Επίγεια μάτια αδυνατούν να ατενίσουν το «απρόσιτο» φως, που η θεότητα "οικεί"

Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011

Πνεύμα και ηθική



καὶ ὅσον ἐν ἡμῖν ἀθανασίας ἔνεστι, τούτῳ πειθομένους δημοσίᾳ καὶ ἰδίᾳ τάς τ᾽ οἰκήσεις καὶ τὰς πόλεις διοικεῖν, τὴν τοῦ νοῦ διανομὴν ἐπονομάζοντας νόμον
».
«Πρέπει να ζούμε είτε ως δημόσιοι άντρες είτε ως ιδιώτες στους οίκους μας και στις πόλεις μας υπακούοντας στη μικρή σπίθα της αθανασίας που υπάρχει μέσα μας και δίνοντας την ονομασία νόμος σε αυτή τη λογική αρχή



οι συνήθειες – τα έθη – του καθενός ανθρώπου, είτε οι προσωπικές είτε οι κοινές, είναι χωρίς καμία αμφιβολία ένα είδος έμψυχων νόμων, όπου άλλα ακολουθούν τον ένα και άλλα άλλον νόμο. Τους φυσικούς νόμους τα ζώα τους πολιτικούς δε οι άνθρωποι.



- Τούτο δε το σωματοειδές πρέπει να το φανταστείς, φίλε μου, βαρύ, γεώδες και ορατό. Αυτό λοιπόν έχουσα η τοιαύτη ψυχή είναι βαριά και σύρεται πάλι στο ορατό τόπο, εκ φόβου προς το αόρατο Κόσμο και τον Άδη, καθώς λέγεται. Περιφέρεται πέριξ των μνημείων και των τάφων, πέριξ των οποίων είδαν και φαντάσματα εν είδη σκιάς, οποία ομοιώματα ταιριάζουν σε αυτές τις ψυχές, οι οποίες δηλαδή δεν απαλλάχτηκαν καθαρά από το σώμα, αλλά μετέχουν του ορατού Κόσμου, εξαιτίας του οποίου και είναι ορατές.

- Εύλογο είναι τούτο Σωκράτη.

πηγή: www.eleysis69.wordpress.com

2 σχόλια:

  1. -ΝΑΟΣ ΘΕΟΥ ΕΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΙΚΕΙ ΕΝ ΥΜΙΝ-

    - ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΥΜΜΑΡΤΥΡΕΙ ΤΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΗΜΩΝ ΟΤΙ ΕΣΜΕΝ ΤΕΚΝΑ ΘΕΟΥ.....ΤΟΓΙΟ;

    ΟΜΟΡΦΑ ΜΠΡΑΔΕΡ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οτι και αυτη η κτισις ελευθερωθησεται απο της δουλειας της φθορας εις την ελευθεριαν της δοξης των τεκνων του θεου
    GODmorning brother

    ΑπάντησηΔιαγραφή